برنامه نویسیPrograming

برنامه نویسی pascal,C++,C

برنامه نویسیPrograming

برنامه نویسی pascal,C++,C

چین برای جنگ با آمریکا سیستم عامل رایانه‌یی ساخت

چین در رایانه‌های دولتی و نظامی خود سیستم عاملی به نام «کیلین» نصب کرده که برای غیرقابل نفوذ بودن در برابر حملات اینترنتی سازمان‌های نظامی و جاسوسی آمریکا طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات ایرات از سایت ایسنا، ر اساس گزارش واشنگتن پست، وجود چنین سیستم عاملی به تازگی در طول جلساتی که شامل تشریح جزئیات نحوه آماده‌سازی دولت چین برای راه انداختن جنگ اینترنتی با آمریکا بود در کنگره فاش شد.

به گفته مقامات آمریکایی، «کیلین» از سال 2001 در حال ساخت بوده و نخستین رایانه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند سرورهای دولتی و نظامی چین هستند که از سال 2007 تحت پوشش آن قرار گرفتند.

بر اساس گزارش این روزنامه، توانمندی‌های جنگ سایبر تهاجمی آمریکا در اصل برروی ضریب امنیت پایین رایانه‌های دولتی و نظامی چین به دلیل به‌کارگیری سیستم‌های عاملی مانند ویندوز مایکروسافت تمرکز یافته بود.

طبق اظهارات مقامات آمریکایی، این اقدام اکنون توانمندی‌های سایبر آمریکا را بی‌اثر کرده زیرا سلاح‌های سایبر برای استفاده علیه لینوکس، یونیکس و ویندوز طراحی شده بودند.

کمیسیون بازبینی اقتصادی و امنیتی آمریکا- چین سال گذشته هشدار داده بود چین برنامه جنگ سایبر پیشرفته‌ای طراحی کرده و ظرفیت خود برای نفوذ به شبکه‌های رایانه‌های آمریکا برای کسب اطلاعات محرمانه را افزایش داده است.

چین یافته‌های این کمیسیون را رد کرده و گزارش‌های اخیر روزنامه‌های آمریکایی که هکرهای چینی را عامل حمله‌های اینترنتی به پروژه محرمانه هواپیمای جنگنده جدید آمریکا معرفی کرده بودند، تکذیب کرده است. 
 
IRITN.com

نوت بوک های خوشبو تولید شد

برای اولین بار در دنیا کاربران دنیای کامپیوتر قادرخواهند بود تا با استفاده از نوت بوک های Asus رایحه مطبوع خود را درمحیط اطراف کارشان استشمام کنند.

به گزارش سرویس دانش و فناوری برنا، این سری از نوت بوک ها با برخورداری از چهار رنگ و طرح که شامل یک باغ پر از گل مخصوص خانمها، مشکی خوشبو، طرح شبنم صبحگاهی و طرح اقیانوس آبی که القاء کننده انرژی و نیروبخشی موج های اقیانوس می باشد، قادرهستند تا هر نوع سلیقه و خواسته کاربر را برآورده سازند.

نوت بوک های جدید Asus سری F6 علاوه بر برخورداری از طراحی خاص خود قادر خواهند بود تا در انجام عملیات کامپیوتری روزانه چه در زمینه کار و چه درزمینه بازی، عملکردی کاملا موثر و کارآمد ازخود نشان دهند.


بدین ترتیب کاربر قادرخواهد بود تا اعمالی نظیر مشاهده عکسهای مورد علاقه، پخش فایل های صوتی، جستجو در محیط اینترنت و وب و یا ویدئو کنفرانس از طریق اینترنت بی سیم و وب کم با رزولوشن بالا را انجام دهند. همچنین سری F6 با برخورداری از امکان اسکنر اثر انگشت از دسترسی افراد غیر مجاز به اطلاعات مهم و محرمانه کاربر جلوگیری به عمل می آورد


منبع:برنا نیوز

آشنایی با قفل کامپیوتری

آشنایی با قفل کامپیوتری

مفهوم قفل در دنیای کامپیوتر و عالم نرم افزار، چیست؟

امروزه برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برنامه ها و یا تکثیرغیرقانونی آنها، اصطلاحا
به آنها قفل می زنند. این قفل گذاری چگونه صورت می گیرد ؟ قفل گذاری از روشهای
قفل نرم افزاری و سخت افزاری انجام می شود که در ادامه مطلب به تشریح آن می
پردازیم.

ادامه مطلب ...

Windows 7

سیستم عامل جدید مایکروسافت با نام Windows 7 در راه است!

منابع نزدیک به شرکت مایکروسافت فاش کردند که ویندوز جدید این شرکت با نام رمزی "Windows 7" تا سه سال دیگر منتشر می‌شود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، خبر طراحی چنین ویندوزی چندی پیش در نشستی تجاری منتشر شده است.

درباره این سیستم عامل جدید جزییات زیادی در دست نیست جز آن که در ورژن‌های 32 تا 64 بیت و همانند ویندوز Vista راهی بازار مصرف می‌شود.

نکته دیگر این که برای ویندوز "Windows 7" حق اشتراک در نظر گرفته شده است و به گفته‌ی یکی از مدیران شرکت مایکروسافت، طراحی ویندوز جدید تا سه سال دیگر به پایان می‌رسد.

www.IRITN.com

ISP چیست؟

ISP چیست؟

با توجه به رشد چشمگیر اینترنت در جامعه امروز ، ISP ها خود را مسئول می دانند که در مقابل تقاضای بی شمار کاربران ، بتوانند بهترین خدمات را داشته باشند.

مسلم است که یک ISP اگر بخواهد بهترین باشد باید این ارتباط قوی بین دنیای اینترنت و یک کاربر را با ارائه بهترین خدمات ، قویتر سازد.

ما در این مقاله شما را با اصطلاح ISP و دیگر نکات درباره آن آشنا می کنیم.

ISPبرگرفته از کلمه Internet Servise Provider یعنی شرکت خدمات سرویس های اینترنت است.

یک ISP توسط یک خط تلفن از شرکت مخابرات و یا امکانات ماهواره ای می تواند اینترنت را به User خود سرویس دهد.

ادامه مطلب ...

هکر ها نمره های دانشجویان پیام نور را تغییر دادند...

طبق اطلاعات رسیده چند دانشجو هفته گذشته با نفوذ به سایت داشنگاه پیام نور خودشان توانسته بودند که نمره های خود را تغییر دهند.این موضوع باعث واکنش وزارت علوم برای امن کردن سایت های دانشگاهی شد.

 

بر این اساس دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت علوم برنا مه های پیشنهادی برای حفظ امنیت شبکه های سایت های دانشگاهی اعلام کرد.

 

امید فاطمی با بیان این مطلب افزود:در شورای آی تی پروژه ایی را تحت عنوان امنیت سایت های دانشگاهی طراحی کرده ایم که نتایج اولیه آن تهیه و به دانشگاه ها فرستاده شده است.

 

وس اظهار داشت:این پروژه باعث جلوگیری از هک کردن و همچنین ایجاد سوراخ خای امنتیتی و نحوه برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از چنین مشکلاتی برای دانشگاه ها ارائه شده است.

 

دبیر شورای آی تی وزارت علوم نیز خبر داد که دانشگاه ها باید دارای نسخه پشتیبان منظمی برای سایت های خود باشند تا نفوذ در سایت آسان نباشد.

 

وی اظهار داشت که نرم افزار هایی نیز برای جلوگیری از وارد شدن به امنیت سایت دانشگاه ها آماده شده است که به دانشگاه ها فرستاده خواهد شد.

 
فاطمی با بیان اینکه هر دانشگاهی در طراحی و راه اندازی سایت دانشگاه خود مستقل عمل می کند گفت :شورای آی تی نقش کمکی و راهنمایی را برای دانشگاه ها ایفا می کند. 
 
از:پرشین هک