Programing.BlogSky.com
X
تبلیغات
رایتل

                                                  

 

 

 به نام خدا
                                                  
    درباره برنامه: 


 با عرض سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان بزرگوار، 

 *****************************************************************
 
این برنامه شامل توابع گرافیکی و کمکی به شرح زیر می باشد:


1-tos: این تابع یک عدد تصادفی بین 1 تا 6 برای تاس ایجاد می کند.

2-abov: این تابع گرافیکی توضیحاتی درباره ی برنامه بدست می دهد.

3-Game:این تابع به عنوان کنترل کننده ی بازی می باشد.

4-help:این تابع گرافیکی توضیحاتی درباره ی چگونگی انجام بازی و...می باشد.

5-baner: این تابع گرافیکی برای صفحه آغازین بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

6-screen: برای نمایش منو از این تابع استفاده شده است.

7-loading:در این تابع یک تابع گرافیکی هنگام بارگیری بازی فراخوانی می شود.

8-func_set:در ابتدای تابع اصلی برنامه،برای ست کردن مارها و پله ها  فراخوانی می شود.

 
 *** این 8 تابع به صورت توابع عضو عمومی کلاس marople اعلان شده اند...
  
 و توابع:

1-load:در  تابع loading  برای شروع بازی فراخوانی می شود.

2-Random:این تابع یک عدد تصادفی بین min تا max ایجاد می کند.

3-set:در تابع func_set فراخوانی می شود که برای مقداردهی مارها و پله هادر صورتی که
sn (مشخص کننده مار) و یا st(مشخص کننده پله) مخالف صفر باشند استفاده می شود.
  
 
 به صورت توابع عضو خصوصی کلاس marople اعلان شده اند.


 ************************************************************

در قسمت struct node هر گره تشکیل شده از:

1-node *left:یک اشاره گر از نوع گره برای اشاره به گره سمت چپ

2-node *right:یک اشاره گر از نوع گره برای اشاره به گره سمت راست
 
3-int index:متغیر برای شمارنده خانه ها

4- int step:متغیر برای تعداد پله

5-int snake:متغیر برای تعداد مار

6-BOOL st:متغیر از نوعBOOL(اگر st=1 آنگاه گره شامل پله است)

7-BOOL sn:متغیر از نوعBOOL(اگر sn=1 آنگاه گره شامل مار است)

#نوع BOOL یک داده شمارشی است که هر متغیر از این نوع می تواند یکی از دو
مقدار false یا true یعنی (0 یا 1 ) را شامل شود.
 

 *************************************************************

#تذکر:برای اجرای این برنامه باید کامپایلر  Turbo C++ IDE را در درایو Cنصب(کپی) نمایید. 


سورس برنامه ، راهنما و فایل اجرایی مار و پله رو از لینک زیر دانلود کنید  

 

 تذکر: پسورد فایل zip: آدرس وبلاگ می باشد «programist.blogsky.com»  

 

 

 

 

سورس برنامه ، راهنما و فایل اجرایی مار و پله