برنامه نویسیPrograming

برنامه نویسی pascal,C++,C

برنامه نویسیPrograming

برنامه نویسی pascal,C++,C

احتیاطات حافظه های USB

 


احتیاطات حافظه های USB


امروز استفاده از حافظه های فلش برای ذخیره و انتقال اطلاعات بسیار رایج است. اما این حافظه های فلش قابلیت هایی دارند که هم استفاده از آنها را ساده می کند و هم مشکلات امنیتی بوجود می آورند. 

خطر امنیتی حافظه های فلش چیست؟

حافظه های فلش کوچک، در دسترس، ارزان و قابل حمل و نقل هستند آنهم به سادگی قرار دادن در جیب شلوار. همه این مزایا سبب شده است که این حافظه ها برای نقل و انتقال اطلاعات از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر بسیار محبوب و مرسوم باشند اگر چه همه این خاصیت ها آنها را برای خرابکاران کامپیوتری و ویروس ها جذاب کرده است.

یک راه خرابکاری آلوده کردن کامپیوتر با اتصال حافظه فلش به آن است. به طوریکه بعد از اتصال حافظه فلش با کد های مخرب یا بد افزار ها آلوده می شود. حال اگر این فلش آلوده را به کامپیوتر دیگری متصل کنید، بلافاصله بد افزار ها فعال می شوند و آن کامپیوتر را هم آلوده می کنند. هر چند  ممکن است این کامپیوتر هم خود به ویروس ها یا بد افزار های دیگری آلوده باشد. آنگاه احتمالا حافظه فلش شما باز هم آلوده تر خواهد شد. و این روند همچنان ادامه دارد، تا اینکه فلش شما تبدیل به کلکسیونی از بد افزار ها و ویروس ها می شود.

ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای دزدی اطلاعات استفاده کنند. اگر یک خرابکار دسترسی فیزیکی به کامپیوتر شما داشته باشد می تواند اطلاعات حساس را مستقیماً به USB منتقل کند. حتی کامپوتری که خاموش است می تواند آسیب پذیر باشد. چون حافظه کامپیوتر تا چند دقیقه بعد از خاموش شدن بدون اینکه به برق وصل باشد فعال باقی می ماند. و اگر در این هنگام خرابکاری یک حافظه USB برنامه ریزی شده را به کامپیوتر متصل کند می تواند حافظه کامپیوتر را کپی کند که شامل: رمز عبور، کلید های رمز گذاری و اطلاعات مهم می شود. قربانیان این خرابکاری ها ممکن است حتی متوجه نشوند که از کامپیوتر آنها سرقت اطلاعات صورت گرفته است.

و یکی از آشکارترین خطرات حافظه های USB این است که به راحتی دزدیده یا گم می شوند. بنابراین داشتن پشتیبان از فایل های مهم حافظه USB بسیار مهم است. چون گم کردن آن مساوی از دست دادن اطلاعات مهم خواهد بود. و اگر اطلاعات مهم حافظه فلش خود را رمز گذاری نکنید ممکن است هر کسی به اطلاعات آن دست پیدا کند.

چگونه می توانید از اطلاعات خود حفاظت کنید؟

برای حفاظت اطلاعات خود روی درایو USB یا کامپیوتری که درایو USB به آن متصل می شود کار های زیر را انجام دهید.

از روش های امنیتی استفاده کنید- از پسورد و رمز گذاری اطلاعات استفاده کنید. و مطمئن شوید از اطلاعات خود پشتیبان گیری کرده اید، تا در صورت گم شدن حافظه فلش تان دچار دردسر نشوید.
حافظه فلش کاری را از حافظه شخصی جدا نگه دارید- از حافظه فلش شخصی خود برای کامپیوتر سازمانی که در آن فعالیت می کنید استفاده نکنید. و همینطور از حافظه فلشی که حاوی اطلاعات سازمانی است روی کامپیوتر خود استفاده نکنید.
از نرم افزار های امنیتی استفاده نکنید و آنها را به روز نگه دارید- از یک فایر وال، آنتی ویروس و یک آنتی اسپای ویر (Anti Spy Ware ) استفاده کنید. تا آسیب پذیری کامپیوتر خود را در برابر حملات کاهش دهید. همچنین باید این نرم افزار ها را با افزودن وصله های امنیتی به روز نگه دارید.
هیچگاه از یک حافظه USB ناشناخته استفاده نکنید- اگر یک حافظه USB مشکوک یا ناشناخته را می خواهید استفاده کنید اول آنرا به افراد متخصص سازمان خود در زمینه IT بدهید تا آنرا برای شما پاک سازی کنند. هیچگاه این گونه حافظه ها را از روی کنجکاوی یا بخاطر فایل های عکس و فیلمی که روی آن قرار دارد به کامپیوتر خود متصل نکنید. چون معمولا فایل های جذاب به عنوان تله استفاده می شوند. ولی بوسیله آنها نرم افزار های مخرب وارد کامپیوترتان می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد